Nesselande aan zet

Vanaf 16 maart 2022 heeft Nesselande, net als 38 andere wijken in Rotterdam een wijkraad. De zeven leden van de wijkraad halen op wat er leeft in de buurt. Op straat, tijdens bijeenkomsten of online. Ze zorgen ervoor dat iedereen die dat wil kan meedenken. Bijvoorbeeld over meer groen, veiligheid, speelplekken of fietspaden. De wijkraad verzamelt de ideeën en maakt plannen – samen met bewoners, wijkorganisaties en de gemeente. Al deze plannen schrijven ze op in het wijkakkoord. Dit wijkakkoord wordt onder andere door de gemeente uitgevoerd. De wijkraad kijkt mee of dit ook echt gebeurt; en adviseert de gemeente over alles dat voor de wijk van belang is.

De Wijkraad Nesselande bestaat sinds April 2022 uit:
Staand: Pieter, Jan, Orgeon, Peter, Auke en zittend: Christian en Antoinette

Meer informatie over de Wijkraad Nesselande en de wijkraadsleden is te vinden op https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/nesselande/

De Wijkraad Nesselande doet dit vanuit tien thema’s (met daarachter de contactpersoon):

• Buitenruimte en Veiligheid (Auke / Christian)
  • Economie & Ondernemers (Christian / Pieter)
  • Gemeente & Politiek (Pieter / Jan)
  • Onderwijs (Antoinette / Jan)
  • Sociaal, Jong & Oud (Antoinette / Peter)
  • Sport & Evenementen (Orgeon / Christian)
  • Wonen & Voorzieningen (Orgeon / Peter)
  • Verkeer & Vervoer (Jan / Peter)